torsdag 12 januari 2012

Nytt med Thåström mm

Härligt första låten från Thåströms nya skiva, finns på Youtube, grymt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=tuRN7e2_76s

Det var inte bara rockkonserter som jag var på förra året, var även på West Side Story på Operan, mycket bra även detta. Kände igen några låtar som några artister/band i rockvärlden, så här kommer dom.

The Nice - America. en grupp jag lyssnade på tidigt 70 tal, en av medlemmarna Keith Emersson var med i bandet Emersson, Lake & Palmer som jag såg på Scandivaium 1973.
Alice Cooper - Gutter Cat Vs. The Jets, från skivan School´s Out 1972.
Två goa versioner av låten Somewhere.
Tom Waits - Somewhere.
Pet Shop Boys - Somewhere.

Det var länge sen jag fyllde på min Spotify lista som heter Brudar, så nu gör jag det.
5 bra svenska brudar.
Säkert, Anna Ternheim, Louise Hoffsten, Laleh, Sahara Hotnights.

Ha det najs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar