måndag 17 augusti 2015

Way Out West 2015.

Way Out West 2015

Tre dagar med härlig musik, goa och glada mäniskor, gött väder, det kan inte bli bättre.

Det blev många band (22 st) som jag kollade in, några kände jag till sedan tidigare och några  helt nya. Det blev inga besök på Stay Out West, jag orkade inte.

BÄST.
Future Island. (Vilken miss av WOW att låta bästa bandet spela på Linné, men för mig var det en upplevelse, jag var längst fram)
Caribou. (Hade inga förväntningar innan, men va bra det var)
Florence + The Machine. (Vilken stämning, ett tips till Florence, du behöver inte springa hela Göteborgsvarvet under konserten)
Patti Smith. (Tack för upplevelsen, du har nog aldrig varit bättre)
First Aid Kit. (För åtta år sedan var dom gatumusikanter för att få ihop pengar för biljett till WOW, nu avslutar dom hela festen 2015, tack Johanna o Klara)
The War On Drugs. (Det behövs inget prat, musiken talar för sig)
Sun Kil Moon. (Här var det mycket prat, men jävlar va bra det var)
Susanne Sundför. (Mäktigt)

Bra.
Rae Morris. (Hamnade på denna konsert pga ösregn, vilken röst, grym)
Todd Terje & The Olsens.
The Unthanks.
Savages.
Father John Misty.
Alt-J.
MS Lauryn Hill.

Ok.
Beck.
Emmylou Harris & Rodney Crowel.
Years & Years

Band som jag inte såg hela konserten med pga tidsbrist, trötthet eller något annat.
Foxygene.  (Tråkigt att deras konsert kolliderade med Future Island, hoppas dom kommer till Göteborg snart igen)
Amason.
Pet Shop Boys.
Belle & Sebastian.

Nu finns det några inspelningar från WOW på våran YouTube kanal.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar