torsdag 15 december 2011

Jul på Bloggen

Nu är det Jul även här på bloggen.

På min Spotify finns en go blandning av Jullåtar som heter Santa Claes Rock N Roll Christmas.
Hoppas ni hitta något gött, det finns just nu 105 jullåtar av skiftande kvalitet. Det kommer mera.

Mina Top 5 Jullåtar just nu.
The Pogues feat Kirsty MacCall - Fairytale Of New York.
Reo Speedwagon - Happy Xmas (war is over) Originalet med John Lennon finns inte på spotify, synd för den är bäst.
Anders F Rönnblom - Det Är Inte Snön Som Faller.
Eddie Meduza - Kopparbärsjul.
The Smashing Pumkins - Christmastime.

Jag fyller även på den grymma listan Top 3 Svenska med 10 artister till.
Andreas Johnson, Dan Hylander, Pontus & Amerikanerna, The Lonely Boys, Martin Stenmark, Galenskaparna & After Shave, Mikael Wiehe, Agnes, Laakso, Oh Laura, Cue.
Saknar ni några artister, hör av er. Just nu finns det 120 artister 360 låtar.

Ha det.

2 kommentarer:

  1. Hej Claes!

    Listan på svenska band/artister kan bli lång!
    Några äldre blandadeförslag att kanske komplettera med.

    Magnus Lindberg (tex Röda läppar Snön den faller vit, Tårar över city)
    Wasa Express (tex Kom ut i kväll, In i dimman, Jag är bäst)
    Råg i Ryggen (tex, Det kan väl inte vara farligt, jan banan,Sanningserum)
    Neon Rose (tex, A mans not a man, Dust and rain, Im an entertainer).

    hälsningar

    SvaraRadera
  2. Magnus Lindberg är självklart redan med på listan, en av mina svenska favoriter. Självklart är Wasa Express med precis dom låtarna du skrev, har vi samma bra musiksmak eller har dom bara 3 bra?. Råg i Ryggen har jag aldrig hört, skall kolla. Neon Rose är väl lite hårdrock, på denna listan tänkte jag inte ha med hårdrock, metal och dansband, skall kolla dom.

    SvaraRadera