söndag 6 mars 2016

Månadens Band/Artist

Jag har inte haft med Månadens Band/Artist på bloggen på några månader, men nu blir det av.

Månadens band är Bob Hund, bandet bildades i Stockholm 1991 och har gett ut nio studioalbum och en hög med ep och singlar.
Bandet består av Thomas Öberg (sång),  Johnny Essing (gitarr), Conny Nimmersjö (gitarr, sång),  Mats Hellquist (bas), Jonas Jonasson (synth, sång), Jonas Jonasson (synth, sång), Mats Andersson (trummor) (för närvarande passiv medlem)
Ikväll blir det konsert för mig på Storan i Göteborg med ett av Sveriges bästa live band. Gött.

Top 5 Bob Hund.
Bob Hunds 115:e Dröm. (från skivan Jag Rear Ut Min Själ!!! Allt Skall Bort!! 1998)
Tvångstankar. ( Det Överexponerade Gömstället 2011)
Tinnitus i Hjärtat. (Folkmusik För Folk Som Inte Kan Bete Sig Som Folk 2009)
Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem, Men Det Gör Jag, Tror Jag (Bob Hund 1994)
Reserverat För Spöken. (Dödliga Klassiker 2015)

Det blir även några låtar från deras andra band Bergman Rock, där dom sjunger på Engelska.
Unforced Peace.
My Best Fiend.
No Position.

Jag har fyllt på Spotifylistan med mer Band/Artister  The Beatles, George Harrison, Paul McCartney, Ringo Star, David Bowie, en riktigt bra lista om ni frågar mig.

Top 5 Band/Artister 2011-16


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar