onsdag 5 augusti 2015

Ulf Lundell, Kurt Vile, David Gilmoure, Goat, Ghost, Foals.

Härligt! nu är jag tillbaka på bloggen efter semestern.

Det blev bara en konsert under juli månad, det blev en härlig tre timmars konsert med Ulf Lundell i Lysekil, strålande solsken, en underbar solnedgång, och en Uffe på bra humör. kan inte bli bättre. Bästa låten var Den Vassa Eggen, helt magiskt.
Hoppas ni får en lika bra konsert i Göteborg på lördag.
På våran Youtube kanal finns ett smakprov från Lysekil.
https://www.youtube.com/watch?v=Pk8kPIHuwtM

Dagens musiktips blir en hög med nya singlar med blandad musikstilar.

Börjar med en ny singel från Kurt Vile.
Kurt Vile - Pretty Pimpin.

David Gilmour har även han släppt en ny singel.
David Gilmour - Rattle That Lock.

Bandet Goat kommer till Way Out West om nio dagar, det kommer att bli grymt.
Goat - It´s Time For Fun.

Två nya singlar från Ghost. Nya skivan kommer senare i Augusti.
Ghost - From The Pinacle To The Pit.
Ghost - Absolution.

Två nya singlar från Oxford bandet Foals.
Foals - Mountain At My Gates.
Foals - What Went Down.

https://open.spotify.com/user/brucekarlsson/playlist/0ieJdoJpSoPCpnwQxpDUJ5





5 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka, Claes. Vi hörs nästa vecka.

    SvaraRadera
  2. Tackar. Ja vi hörs, vi får hoppas på många bra konserter på Way Out West

    SvaraRadera
  3. Du har väl sett WOWs schema? Några missar jag på grund av tidig start, t.ex. Belle & Sebastian 16.25. på torsdagen. Men så är det bara. Lite spännande på Bananpiren på torsdag med Courtney Barnett (måste se) 00.00. och Goat 01.30. Och så ska jag upp 06.00. dan därpå...

    SvaraRadera
  4. Ja det blir en hård natt mellan torsdag och fredag, jag skall upp 05.30. Lite synd att Foxygene och Future Island spelar samma tid, men så är det på festivaler, alltid dessa val.

    SvaraRadera
  5. Och jag missar Foxygene. Jag slutar inte förrän 18.00. i Kungsbacka. Skit också. Jag räknar med att komma till War on Drugs 18.45.

    SvaraRadera